اخبار
1401/11/13 پنجشنبهجزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید
جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید
جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید

.

جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید

پذیرفته شده گرامی، ثبت نام و انتخاب واحد شما از طریق سایت گلستان به آدرس:http://reg.pnu.ac.ir  انجام می شود.


⭕️مراحل ثبت نام و انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور⭕️


⭕️⭕️ 1-انجام مراحل پذیرش غیر حضوری و بارگذاری مدارک و اخذ گزارش های غیر حضوری از سایت reg.pnu.ac.ir 

⭕️الف: آماده کردن مدارک مورد نیاز ذیل جهت تشکیل پرونده :

1- 3قطعه عکس( 3*4 )

2- اصل و کپی شناسنامه ( تمام صفحات)

3-اصل و کپی کارت ملی ( پشت و رو)

4- اصل و کپی مدرک تحصیلی که شامل مدارک متوسطه دوره  دوم نظام (6-3-3) مدرک متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی (پذیرفته شدگان نظام قدیم)

تبصره : دانشجویان که قبل از سال 98 مدرک دیپلم اخذ کرده اند و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند قادر به تحصیل در دانشگاه پیام نور نمی باشند و در صورتی که مدرک سه ساله ( دیپلم کاردانش) دارند به جای مدرک پیش دانشگاهی ارایه مدرک کاردانی لازم می باشد و معادل سازی دروس گذرانده شده در دوره کاردانی برای این قبیل دانشجویان انجام نمیشود.

5- اصل ریز نمرات دیپلم و کپی

6- سیم کارت به نام دانشجو

7- کارت بانکی با رمز پویا

8-در خواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش داشگاهی و کارنامه سه سال اخر از طریق سایت زیر

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه « تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرسhttps://emt.medu.ir   با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل¬های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند.

تبصره 1: برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی¬باشد.

تبصره 2: فارغ‌التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی 4 و 6 ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند.

9-ارائه مدرک نظام وظیفه
تبصره: دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند و از معافیت تحصیلی استفاده میکنند بعد از انجام ثبت نام و مشخص شدن تاریخ مراجعه حضوری با هماهنگی  کارشناس نظام وظیفه درخواست صدور معافیت تحصیلی نمایند.


⭕️ب: ثبت نام غیر حضوری و بارگذاری مدارک در سایت گلستان به آدرس: Reg.pnu.ac.ir  


1- وارد سایت گلستان به آدرس  Reg.pnu.ac.ir  با شناسه كاربري: شماره پرونده +C001 و گذرواژه : شماره ملی شوید  و از مسیر: (آموزش...دانشجو...پذیرش غیر حضوری...پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدید) مدارک مورد نظر را آپلود نمایید.

2- بعد از طی مراحل ثبت نام و اتمام پذيرش غيرحضوري، اقدام به چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو، چاپ گواهي پذيرش غير حضوري دانشجونمایید.


3-منتظر تایید آموزش دانشگاه باشید تا اطلاعات شما تایید گردد(8 تا 24 ساعت این روند زمان بر می باشد)

بعد از تایید اطلاعات ، با شماره دانشجویی (به عنوان نام کاربری)  و شماره شناسنامه به عنوان شناسه کاربری،  مجددا وارد سایت گلستان به آدرس : Reg.pnu.ac.ir  شده و با پرداخت شهریه ثابت  از قسمت (شهریه ... پرداخت الکترونیکی شهریه) می توانید دروس ترم اول را انتخاب واحد نمایید. 


4- برای انتخاب واحد، از قسمت  (عملیات ثبت نام ....ثبت نام اصلی)  دروس خود را انتخاب نمایید.

5-در پایات عملیات ثبت نام از طریق منوی زیر گزارش ثبت نام  را پرینت بگیرید و نزد خود نگه دارید .

(ثبت نام ... گزارشهای ثبت نام ... ثبت نام...گزارش نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو در طول ثبت نام) 


6-در صورتی که تقاضای مهمانی به شهر دلخواه خود دارید بعد از دریافت شماره دانشجویی از طریق : (آموزش...دانشجو...درخواست ها...تقاضای انتقال و مهمان ...تقاضای انتقال بصورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی) 


7-منابع درسی و چارت هر دانشجو در سایت :pnu.ac.ir در ( قسمت ساختار - برنامه ریزی آموزشی) قابل مشاهده می باشد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
بيشتر